onsdag 30 april 2014

Knäböj idag o Göteborg med Liljeros förra veckan

Kom på att jag missat att uppdatera efter dom senaste passen. Nu i helgen blev det ett ryggpass där jag inledde med chins och körde därefter mark och stångrodd. Funkade ganska bra trots allt. Har haft grymma besvär av pollen och en förkylning som jag haft senaste veckan.

Förra veckan var det kurs i Göteborg så jag passade på att sammanstråla med David Liljeros och köra ett böjpass. Riktigt kul. Sällan man kör med nån nu för tiden så det är alltid trevligt med lite sällskap. Efter passet blev det som vanligt ett besök på Texas Longhorn på Linnéplatsen. kan varmt rekommenderas.

Dagens pass då...

Knäböj
20 kg: 10 reps
60 kg: 10 reps
80 kg: 5 reps
110 kg: 3 reps

135 kg: 4 set med 4 reps

Bänkpress
20 kg: 20 reps
60 kg: 10 reps
80 kg: 5 reps
100 kg: 4 reps
110 kg: 2 reps
90 kg: 6 reps

Avslutade där. Egentligen för tidigt med jag är ganska förkyld så det fick vara nog. Knäböjen gick dock väl över förväntan och det känns om 5x5 på 135 kg snart sitter.

2 kommentarer:

  1. Ah, 135 är fina vikter. Texas nästa gång igen då. :)

    SvaraRadera
  2. Ja, jättegärna! God mat i gott sällskap :)

    SvaraRadera