tisdag 1 april 2014

Knäböj och magviruset från helvetet

Har varit magsjuk från i måndags förra veckan!!! 8 dagar idag. Inte helt återställd ännu. Jag har tappat ca 4 kg och har känt mig väldigt svag o risig. Man är inte kaxig när magen inte fungerar som den ska.

Idag beslöt jag mig i vart fall på att testa ett pass. har haft jävulsk abstinens senaste dagarna. Som tur finns ju CoC som jag har lekt lite med på kvällarna. Det har faktiskt gått framåt. Gjorde 5 set med 10 reps med #1 igår kväll och förra veckan gjorde jag ett set med 15 reps på vänster och 20 reps på höger med #1 så det är jag nöjd med trots allt. Idag blev det i alla fall knäböj. Funderade på om jag skulle gå ut lugnt, men beslöt mig på att ta upp där jag slutade för ett par veckor sen. Det gick hyfsat, men var tungt och blåsigt. Märks att man har tappat lite, men det är nog ingen större fara. jag har ju resten av livet på mig att träna så ett par veckor hit eller dit spelar ingen roll. Jag är också av den uppfattningen att om man håller sig till basövningar tar det längre tid att tappa i styrka än om man kör "pumpträning" på gym.

Knäböj
20 kg: 10 reps
60 kg: 10 reps
80 kg: 5 reps
100 kg: 3 reps

120 kg: 4 set med 6 reps

Pull ups/chins
BW: 5 set med 5 reps (långsamma, varannat set chins o varannat set pull ups)

2 kommentarer:

  1. Låter hemskt! Hade en liknande grej för ett snart två år sen, på sjukdomsupplysningen sa de då att om man har diarré längre än 6-7 dagar så ska man ta A-prov.

    Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, idag (onsdag) kan man väl säga att magen är ok sen förra måndagen. Var på vårdcentralen i måndags och fick sjukintyg. Läkaren sa dock inget om A-prov, men dom säger ju olika saker hela tiden känns det som.

      Nu är det äta o träna som gäller. Vi ses snart i Götet. Då får vi ta o käka nåt gott :)

      Radera