onsdag 8 januari 2014

Rygg!

Inledde som vanligt med marklyft. När jag kört ett par arbetsset gav jag upp. Svintungt och hade svårt att återhämta mig mellan seten. Försökte gå när i vikt och köra upphöjda, men det gick bara inte så det var bara att gå till nästa övning, vilket gick bättre. Formen går ju upp och ner, men det var stor skillnad från förra markpasset. Lämnade blod igår vilket brukar resultera i trötthet och sämre återhämtning och det passar in ganska bra. Kan vara en bidragande orsak. Well well. Nästa pass kommer att gå bättre :)

Marklyft
60 kg: 10 reps
100 kg: 5 reps
130 kg: 5 reps

160 kg: 2 set med 4 reps

Stående stångrodd
60 kg: 4 set med 12 reps

Hammer curls
2x15 kg: 3 set med 10/10 reps

2 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat! När jag lämnade blod så tog det väldigt mycket på arbetskapaciteten. Gissar att det blir som återhämtning efter träning när kroppen måste "bygga upp" ny blodplasma.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag kände mig jäkligt låg under passen efter blodgivningen. Det tar ett bra tag att komma tillbaks på rätt nivå igen skulle jag tro.

    SvaraRadera