söndag 7 oktober 2012

Lite kroppsvikt och lätta marklyft

Började dan med lite kroppsviktsövningar

Finger tip push ups
4 set med 10 reps

Pull ups
4 set med 10 reps

Efter lunch blev det några lätta lyft med stången i garaget

Marklyft
60 kg: 10 reps
100 kg: 5 reps
130 kg: 4 set med 7 reps

I morgon startar min sista arbetsvecka på ett tag. Fr.o.m. den 15/10 kommer jag att vara pappaledig i 11 månader :). En otrolig förmån vi har här i Sverige. Då kommer det bli andra bullar. Mer träning över lag. Mer fokus på kroppsviktsträning utan att minska på de tunga lyften. Kommer även att lägga in lite mer ballistiska övningar med kloten vilket jag har försakat den senaste tiden. Det är planen i alla fall. Som det ser ut nu kommer dock störst fokus fortsatt att ligga på knäböj och marklyft. jag känner att dessa övningar har gett mig otroligt mycket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar