lördag 12 januari 2013

Knäböj och chins och periodisk fasta

Hej!

Knäböj och chins idag. Även omtag på periodisk fasta. Pallade inte sist jag provade utan fick lägga av efter tre dagar. Hade otroligt låg energi och blev väldigt trött efter lunchen så det funkade inte då. Nu tänkte jag försöka hålla ut några dagar till så får vi se ifall läget stabiliserar sig.

Som sagt var det knäböj och chins på schemat idag. Har sneglat lite på Styrkelabbets träningsprogram och anpassat det lite. Det är just upplägget med set och reps som jag tittat på. Inte så mycket på exakt vilka övningar och antal pass i veckan. Just det med tunga och lätta set. Jag tänker dock köra 2 tunga set med 3-5 reps och 3 lätta set med 6-10 reps. Målet är 2 x 5 resp. 3 x 10 innan man går upp en vikt. Vi får väl se hur det artar sig.

Dagens pass:

Knäböj
60 kg: 2 set med 5 reps
90 kg: 2 set med 5 reps
110 kg: 2 set med 5 reps
90 kg: 8, 6, 5 reps

Chins
BW: 5 reps
20 kg: 2 set med 5 reps
6 kg: 10, 9, 7 reps

För att vara så effektiv som möjligt under träningspasset varvar jag alltid övningarna.


2 kommentarer:

  1. Häng i, det är värt det.

    SvaraRadera
  2. Ska försöka. Hittills har det funkat mycket bättre än sist.

    SvaraRadera