fredag 13 juli 2012

Marklyft & Pressar

Marklyft
60 kg: 10 reps
100 kg: 5 reps
120 kg: 5 reps
135 kg: 4 set med 4 reps
120 kg: 5 reps

KB Press
20 kg: 5/5 reps
24 kg: 5/5 reps
28 kg: 5/5 reps
32 kg: 3/3 reps

Svingar
2 x 32 kg: 4 set med 5 reps

Under RKC Sweden passade jag på att diskutera mitt marklyftupplägg och teknik med Pavel. Jag berättade att jag drog 170 kg som bäst. Vi diskuterade lite och kom fram till att det var lagom att börja på ca 130 kg. Jag försöker köra marklyft en gång i veckan och då klara 5 set med 5 reps på den vikten. Gör jag det ökar jag med 5 kg nästa vecka and so on. Liknande det jag kört innan. Pavel hjälpte mig även med min teknik i knäböj. Måste säga att jag är jäkligt imponerad av honom. Väldigt duktig och vet vad han pratar om och väldigt hjälpsam och svarar gärna på frågor så det gäller att passa på att fråga när man har chansen.

2 kommentarer:

  1. Inspirerande det måste vara att ha fått marklyftsinstruktionen av Pavel. Ska följa reps och sets här. Ser klokt ut att gå ner till 5or... borde nog jag också göra.
    Ha det gott!
    M

    SvaraRadera
  2. Ja, mycket inspirerande. Han är väldigt pedagogisk och är mån om att hjälpa till. Kul om du testar samma upplägg och ser hur det fungerar för dig.

    Ha det gott du med!

    SvaraRadera