måndag 17 september 2012

Dubbla PR i Bänk 1RM! Film

Helt sanslöst! Sista veckan på Bänkpress RSR. Ett ganska tufft pass som man var lite skeptisk till om man skulle fixa. 2 set med 2 reps på det gamla PRet. För min del 115 kg. Det kändes som att det skulle bli tufft.

Började värma på 70, 90 och 100 kg. 2 x 2 på 115 kg gick hur lätt som helst! Fantastiskt! Japp, då var passet egentligen över om det inte varit för Fredrik som tyckte att vi skulle testa att maxa trots att det inte är förrän på fredag vi skulle göra det. Det kändes bra i kroppen så det var bara att köra. 120 kg gick upp förvånansvärt lätt. Fick lite krampkänningar i höger hamstring. Ganska nöjd där faktiskt, men beslöt mig ändå att testa på 125 kg. Det gick upp nästan lika lätt och en ökning av PR med 10 kg!!!! Trodde inte det skulle vara möjligt. Failade även på 130 kg, och det är inte så mycket att orda om. Sjukt nöjd med passet.

Det är som sagt 6e veckan på RSR och jag har egentligen 2 pass kvar om man ska följa programmet. Meningen var att jag skulle ta 120 kg på fredag, men eftersom detta redan är avklarat blir det nog lite lugnare bänkpass resten av veckan. Mycket sitter uppe i knoppen när det gäller att maxa, men jag tror nog att upplägget på RSR har effektivt. Ska bli intressant att följa Liljeros och Almén som kör detta upplägget på marklyft.

På eftermiddan körde jag ett knäböjpass på lite lättare vikt och fler reps. Nöjd även med det passet. Bra träningsdag idag. Som vanligt :)

Passen enl. nedan:

Bänkpress RSR (Vecka 6, dag 1)
70 kg: 10 reps
90 kg: 2 reps
100 kg: 2 reps
115 kg: 2 set med 2 reps
120 kg: 1 rep PR!!!
125 kg: 1 rep PR!!!
130 kg: Miss

Knäböj
70 kg: 10 reps
100 kg: 3 set med 10 reps
100 kg: 3 set med 5 reps



125-kilospressen.

4 kommentarer: