söndag 8 april 2012

Dubbelsnatch

Snatch
2 x 20 kg: 5, 10, 15 reps
2 x 24 kg: 5, 5, 5 reps
28 kg: 5/5 reps

TGU
24 kg: 1/1

OH-Walk


Blev ett ganska kort pass idag. jag kände att jag kanske borde ha vilat men har blivit riktigt sugen på dubbelsnatchen så jag var tvungen att testa lite. Har faktiskt aldrig snatchat 2 st 24or förut men det kändes ganska bra. Kör ingen negativ press på tillbakavägen utan ner på en gång (om ni förstår vad jag mener ;). Har haft lite känningar i höger höfy/ljumske så en TGU på varje sida fick räcka idag. Tyvärr. I morgon lutar det åt en vilodag. men man vet ju aldrig.

3 kommentarer:

  1. Dubbelsnatchen är bästa skiten! Om man inte har känningar i ländryggen och om man känner sig stark tycker jag också man ska köra riktiga hike pass från toppläget (även om vissa säger motsatsen). Få övningar stärker upp explosivitet och helkroppsstyrka som dubbesnatchen!

    SvaraRadera
  2. Det var faktiskt efter vårt senaste samtal, där du berättade om hur mycket du gillar dubbelsnatchen, som jag kom att tänka på denna övning och hur sällan det är man gör den. Du har rätt. Den är riktigt bra. Man får bra tryck i höfterna. Jag testade 28an bara för att se hur lätt den gick upp efter dubbla 24or och det kändes som en 16-kilos (förutom i greppet då). En grym övning som jag kommer att fortsätta med. Tack för tipset David!

    SvaraRadera
  3. Kul att höra, ska börja dubbelsnatcha igen efter TSC.

    SvaraRadera