tisdag 3 april 2012

Getup & LCCJ

Getup
20 kg: 1/1
32 kg: 1/1


LCCJ
2 x 28 kg: 5 set med 5 reps

Jerks
2 x 24 kg: 5 set med 10 reps

Blev övningar idag som jag inte gjort på länge. getup har jag inte gjort på 1,5 år (pga en dålig handled) och LCCJ var ett tag sen. En av mina absoluta favoriter btw. Nedan ser ni andra setet med 28orna. Ni som gått RKC2 har fritt fram att kritisera tekniken. Det kändes lätt idag och getupsen satt som dom skulle. Har aldrig riktigt gått in för att persa i getup och har aldrig lyft tyngre än 32 kg. Får bli ändring på det känner jag. Kan även tillägga att inga katter kom till skada under dagens pass.

Efteråt var det min tur att ta hand om lilleman och frugans tur att träna. Började med ett spinningpass (hon har en spinningcykel hemma). Sen var det intervaller med RKC-plankan och sen svingar. 10 set med 15/15 med 12 kg. Hon har inte kört svingen på över ett år och satte den så jävla snyggt. Hardstyle! Att svinga är ungefär som att cykla. När man väl fått in tekniken går den aldrig ur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar