måndag 13 augusti 2012

RSR Bänkpress

Första dan på jobbet och som vanligt var det bänkpress på förmiddagsrasten. Jag har tänkt mig att köra enl. Russian squat routine fast med bänkpress. Är egentligen inget större fan av att köra efter program, men eftersom vi i princip endast kör bänk på förmiddagarna kändes det enklare. Ska även bli kul att se om det ger resultat. Liljeros kör ju det i sitt marklyft och jag har för mig att Almén kör eller har kört det också.

Bänkpress
70 kg: 10 reps
92,5 kg: 6 set med 2 reps

Austrailan pull ups
3 set med 10 reps

2 kommentarer:

  1. F*n alla RSR:ar nu :)
    Jag har kört pre-RSR upplägget vilket var mysigt. Hade tänkt köra pre även denna gång men inspirerade så kör jag fullt ut :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kör RSR för att få nån slags struktur på bänken. Det blir lätt att man tappar motivationen annars när man bänkar var o varannan dag. Går bra i början, men sen tar det liksom stopp. RSR verkar passa in bra på hur vi kör bänk och som du säger är det många som kör programmet och jag har inte hört nån som klagat ännu. Ska bli intressant att se hur det fungerar.

      Kör hårt Andreas!

      Radera